Blog
Watersportwinkel

Online en offline winkel komen bij elkaar m.b.v. virtuele tour

Steeds meer “traditionele” winkels hebben, naast de fysieke winkel, ook een online winkel. Wil een winkel tegenwoordig overleven dan is het verstandig dat deze zich ook online presenteert en een webwinkel heeft. De combinatie van een fysieke winkel en een webwinkel kan tot meer succes leiden.

Ook webwinkels overwegen steeds vaker een fysieke winkel. Uit landelijk onderzoek naar de vestigingsbehoeften van webwinkels uitgevoerd door de Hogeschool van Amsterdam en Seinpost Adviesbureau blijkt dat twee derde van de webwinkels interesse heeft in een fysieke winkel. Één op de vijf webwinkels heeft al de stap gezet naar de combinatie van online en offline winkel.


Voor een optimale beeldbeleving op de mobiele telefoon of tablet, klik hier voor een schermvullende weergave!

Hoewel de omzet in de detailhandel niet toeneemt, stijgen de online verkopen significant. Consumenten kopen vooral meer bij ketens die online én offline winkels bieden. De omzet van deze ‘multi-channelers’ behalen meer groei dan alleen offline winkels en kunnen goed meekomen met webwinkels. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De combinatie van fysieke winkels met online verkoop biedt de consument een totale beleving. “Deze wil iets kopen wanneer en waar het hem uitkomt. De ene keer is dat in de winkel, de andere keer online. Winkels die geen online winkel hebben, missen een kanaal. Datzelfde geldt voor de pure online spelers.” Aldus Dirk Mulder, ING sectormanager Food & Retail.

Voor de ondernemer is het dan wel van belang te zorgen dat de online en offline winkel “bij elkaar komen”. Maar online mis je eigenlijk die fysieke beleving. Een manier om online de link te leggen met de fysieke winkel is het toepassen van een virtuele tour door de fysieke winkel. Hierdoor maken de bezoekers beter kennis met uw winkel en staan positiever tegenover uw bedrijf. Ook als de fysieke winkel gesloten is, kunnen ze toch een kijkje nemen met behulp van de virtuele tour. Uw winkel is nu helemaal 24/7 open.

Helemaal met een Virtual Reality (VR) bril, zoals een Google Cardboard, wordt de beleving van de winkel nog intenser. Deze beleving wordt voor winkels steeds belangrijker om klanten te trekken en te binden. Met een virtuele tour met VR bril ondersteuning van 360VirtualTour is het mogelijk om de winkel online levensecht te ervaren. Potentiële klanten kunnen op afstand beleven hoe het is om in de winkel te zijn.

Bekijk eens de virtuele tour van de watersportwinkel hierboven. Open deze op uw smartphone, open de VR-modus door op het Google Cardboard icoontje te drukken (in de vorm van een bril) en plaats uw smartphone in een VR bril, zoals bijvoorbeeld de goedkope Google Cardboard. U bent er nu echt bij!!!

Meer informatie over een virtuele tour door uw winkel of bedrijf vindt u op deze website of u kunt contact opnemen met ons.

Drop a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!