Blog
Motorjacht haven

Wat heeft het grootste positieve effect op online klantbeleving?

Veel bedrijven werken aan een zo hoog mogelijke beleving van klanten tijdens het bezoek aan hun bedrijf. Deze bedrijven doen er dus alles aan om een optimale klantbeleving te bewerkstelligen. Onder klantbeleving wordt verstaan: de totale beleving van een klant rondom een product of een dienst. Maar wat is nu het grootste positieve effect op online bezoekers.

Bedrijven, zoals bijvoorbeeld winkels, restaurants, dierentuinen, attractieparken, etc., zullen er dus veel aan doen om bezoekers een positief gevoel te geven bij de producten en/of diensten. Hierdoor komen ze dan vaker of kopen meer en zullen het product of de diensten daarna ook bij anderen aanbevelen.

Voor potentiële bezoekers/klanten in de oriënterende fase is het belangrijk dat ze van te voren weten wat ze kunnen verwachten. Deze oriëntatie vindt vaak online plaats. Maar hoe zorg je ervoor dat potentiële bezoekers/klanten van te voren weten wat ze kunnen verwachten? Hoe neem je ze alvast mee in de offline beleving die je als bedrijf te bieden hebt? Het is dus van belang om (potentiële) bezoekers te verleiden jouw bedrijf te bezoeken.

Voor een optimale beeldbeleving op de mobiele telefoon of tablet, klik hier voor een schermvullende weergave!

Volgens verschillende literatuur zijn de vijf belangrijke pijlers voor een ultieme offline beleving: immersie (onderdompeling), verrassing, sensory, participatie en plezier. Tim Lammers, marketing Manager Burger’s Zoo, heeft onderzoek gedaan naar de invloed van deze vijf belangrijke pijlers op de online oriëntatie van bezoekers.

Uit dit onderzoek blijkt dat sensory online het grootste positieve effect heeft op de online oriëntatie van bezoekers. Dit is het prikkelen van verschillende zintuigen en zorgen dat zintuigen worden gestimuleerd. Het is dus belangrijk om met behulp van beeld over te brengen hoe een locatie eruit ziet en wat een bezoeker kan verwachten wanneer deze een locatie bezoekt.

Hoe mooi zou het dus zijn, om de beleving van jouw bedrijf op de website nog verder te vergroten. Door online bezoekers een ultieme beleving te laten ervaren kan deze nog meer verleidt worden tot het bezoeken van jouw bedrijf of het aanschaffen van jouw producten en/of diensten. Met behulp van interactieve 360 graden panoramafoto’s worden de zintuigen geprikkeld en gestimuleerd. Dit zorgt dus voor een positief effect op de online beleving en kunnen bezoekers de sfeer en uitstraling van jouw bedrijf proeven zonder er fysiek aanwezig te zijn. Deze 360 graden panoramafoto’s kunnen gecombineerd worden tot een virtuele tour/rondleiding en kunnen geplaatst worden op jouw website.

Meer informatie over een virtuele tour door uw winkel of bedrijf vindt u op deze website of u kunt contact opnemen met ons.

error: Content is protected !!